virtualióji mókymosi aplinkà  

Kompiuterių tinklais ir kitomis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis pagrįsta ugdymo sistema, kurioje vyksta sąveika tarp besimokančiųjų ir mokytojų (kuratorių).

Virtualioji mokymosi aplinka (VMA) leidžia taikyti ir naudoti įvairius mokymosi scenarijus. Panašiai, kaip ir tikroji mokymosi aplinka (pvz., laboratorija, auditorija), VMA sukurta mokymuisi ir mokymosi kokybei gerinti.

VMA skiriasi viena nuo kitos savo funkcijomis. Ji gali turėti daugiau ar mažiau priemonių mokymo procesui organizuoti. Bendriausia VMA integruoja šias priemones:

  1. Bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės. VMA paprastai turi dviejų rūšių bendravimo ir bendradarbiavimo priemones: sinchronines (pvz., pokalbiai tinkle, vaizdo konferencijos, interaktyvioji lenta) ir asinchronines (pvz., elektroninis paštas, naujienų grupės, kalendorius, elektroninis mokyklinis dienynas ir kt.).
  2. Besimokančiųjų ir mokytojo pristatymo sritys. Šių sričių paskirtis – padėti VMA naudotojams pažinti vienas kitą. Jose paprastai galima pateikti pagrindinius duomenis apie save: vardą, pavardę, nuotrauką, gyvenimo aprašymą ir kt.
  3. Naudotojų registravimo priemonės. Registravimasis yra svarbus mokymosi proceso tvarkymo komponentas. Pavyzdžiui, priklausomai nuo registravimosi informacijos gali būti pateikiama atitinkama VMA sąsaja ir funkcijos. Dažniausiai registravimo priemonėmis gali naudotis tik VMA administratorius ir mokytojai. Kartais (jei galimas nemokamas registravimasis į kursą) – ir patys mokiniai.
  4. Ugdymo turinio tvarkymo priemonės. Šios priemonės padeda tvarkyti ugdymo turinį: kurti, komponuoti ir pateikti jį tekstu, grafika, garsu ir kitomis priemonėmis. Gali būti galimybė kurti atskirus pamokų fragmentus, iš jų sudaryti mokymosi modulius ir kursus.
  5. Užduočių rengimo ir apklausos organizavimo priemonės. Jų paskirtis – palengvinti mokinio įgytų žinių tikrinimą. Dažniausiai VMA būna realizuotos užduočių kūrimo, testų ir apklausų sudarymo bei pateikimo ir automatinio atsakymų teisingumo tikrinimo galimybės.
  6. Besimokančiųjų mokymosi ir pažangos stebėjimo priemonės. Šios priemonės skirtos informacijai apie mokymosi eigą (medžiagos panaudojimas, grupinis bei individualus darbas ir kt.) kaupti ir pateikti, padeda įvertinti, kaip mokinys įsisavino pateiktą mokymosi medžiagą.
  7. Aplinkos sąsajos keitimo priemonės. VMA gali turėti galimybę adaptuoti naudotojo sąsają: keisti sąsajos stilių (raidžių dydį, teksto, fono spalvą ir kt.), pagal poreikius pridėti naujas ar panaikinti nenaudojamas sistemos funkcijas.

Tipinė VMA struktūra (ją sudarantys komponentai) pavaizduota šiame paveiksle:

Pavyzdžiai: atviroji virtualioji mokymosi aplinka, nuosavybinė virtualioji mokymosi aplinka.

virtual learning environment, VLE