TIRIAMŲJŲ DARBŲ KRYPTYS

  • Elektroninis mokymas ir standartai
  • Informatikos ir informatikos inžinerijos mokymas
  • Technologijomis grįstas mokymasis
  • Informatikos mokymo moksliniai metodai
  • Informatikos ir kompiuterijos terminija
  • Lingvistinių tyrimų kompiuterizavimas
  • Mokomųjų programų projektavimas
  • Programinės įrangos lokalizavimas

2015–2019 m. vykdoma mokslinė tema:
IŠMANIŲJŲ TECHNOLOGIJŲ TAIKYMO MOKYMUI, MOKYMUISI IR KULTŪRINEI TERPEI TYRIMAI

Pagrindinis temos tikslas:
Ištirti išmaniųjų technologijų taikymo mokymui, mokymuisi ir kultūrinei terpei (lokalizuojant kompiuterių ir mobiliųjų įrenginių programas) specifikavimo, projektavimo, integravimo ir vertinimo problemas ir parengti instrumentus šių problemų sprendimams įgyvendinti.


2012–2015 m. vykdytos mokslinės temos:
INŽINERINIŲ SPRENDIMŲ TYRIMAI TECHNOLOGIJOMIS GRĮSTAM MOKYMUI IR MOKYMUISI.
PROGRAMINĖS ĮRANGOS LOKALIZAVIMO TYRIMAI

Pagrindiniai tikslai:
Ieškoti ir kurti inžinerinius sprendimus technologijomis grįstam mokymui ir mokymuisi gerinti.
Tirti programinės įrangos lokalizavimo ypatumus, rengti priemones lokalizavimo darbams efektyvinti.

2009–2011 m. vykdyta mokslinė tema:
SKAITMENINIŲ IŠTEKLIŲ IR ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ, SKIRTŲ MOKYMUI, SPECIFIKAVIMO, LOKALIZAVIMO IR VERTINIMO PROBLEMŲ TYRIMAI

Pagrindinis temos tikslas:
Ištirti skaitmeninių išteklių ir elektroninių paslaugų, skirtų mokymui, specifikavimo, lokalizavimo ir vertinimo problemas. Parengti instrumentarijus (metodiką, priemones) šių problemų sprendimams įgyvendinti Lietuvoje.

2008 m. atlikti darbai:

  1. Skaitmeninių mokymosi objektų ir virtualiųjų mokymosi aplinkų vertinimo kriterijai.
  2. Kompiuterių programų lokalizavimo problemų tyrimas: terminų ir leksinių vienetų sisteminimas.
  3. Švietimo išteklių ir paslaugų skaitmeninių bibliotekų sudedamųjų dalių sąveikumo tyrimas.
  4. Skaitmeninių mokymosi objektų ir jų metaduomenų saugyklų tyrimas.

2007 m. atlikti darbai:

  1. Programų semantinio sąveikumo standartų taikymas ir nacionalinės mokymosi objektų metaduomenų saugyklos formavimas.
  2. Lokalizuotų kompiuterių programų ekspertavimas.
  3. Informatikos ir informacinių technologijų technologijų terminų, vartojamų internetinėje aplinkoje, sisteminimas.

2006 m. atlikti darbai:

  1. Nagrinėjamos mokymo turinio pateikimo nuotolinio mokymosi platformose problemos. Išverstas ir adaptuotas lietuvių kalbai Mokymosi objektų metaduomenų standarto LOM (Learning Object Metadata) taikymo modelio taisyklių rinkinys, parengta jo taikymo metodika su pavyzdžiais, leidžianti pedagogams, neturintiems specialaus pasirengimo, tiksliai aprašyti mokymosi objektus pagal visus LOM požymių klasifikatorius. Lokalizuota virtualioji mokymosi aplinka „Moodle“.
  2. Atlikta programinės įrangos lokalizavimo esamos situacijos Lietuvoje ir Europoje analizė, suformuluotos pagrindinės lokalizavimo problemos. Nustatyta lokalizavimo užbaigtumo priklausomybė nuo lokalizuotų eilučių skaičiaus. Atlikta lokalizavimą automatizuojančių priemonių, suderinamų su tarptautiniais lokalizavimo standartais, analizė ir parengtas svarbiausių sąrašas. Parengtas lokalizuotinų lietuvių kalbai programų sąrašas.
  3. Susisteminti informatikos terminai, vartojami internetinėje aplinkoje ir įtraukti į internetinį anglų-lietuvių kalbų kompiuterinės leksikos žodyną, skelbiamą interneto svetainėje „likit.lt“. Parengtas Mokymosi objektų metaduomenų standarto taikymo modelio naudojamų terminų rinkinys.

2005 m. atlikti darbai:

  1. Susisteminti svarbiausi lokalizuojamos programinės įrangos terminai bei frazės, rengiami aiškinamieji kompiuterinės leksikos žodynai.
  2. Atlikta programų internacionalizavimo analizė ir kriterijų nustatymas.
  3. Pradėti tirti interneto programinės įrangos lokalizavimo ypatumai.
  4. Suformuota informacinių technologijų mokymo kryptis pagrindinėje mokykloje ir parinkta tam programinė įranga.

2004 m. atlikti darbai:

  1. Atliktas atvirųjų programų tyrimas: išnagrinėtos virtualiosios mokymosi aplinkos ir pagrindinės įvairių dalykų programos, jų lokalizavimas, pranašumai ir trūkumai.
  2. Lokalizuota naršyklė „Mozilla“ (1.7.3 versija) ir jos atmaina „FireFox“; naršyklė „Opera“; atsiuntimo tvarkytuvė „Leechget“; klaviatūros treniruoklė „Tuxtype“; raštinės paketas „OpenOffice.org“ (1.1.3 versija).
  3. Sukurta „Free Pascal“ programavimo sistema.
  4. Rengta informacinių technologijų diegimo į švietimą strategija 2005-2007 m. bei Informacinų technologijų bendrosios programos ir išsilavinimo standartai.

2003 m. atlikti darbai:

  1. Ištirta programinės įrangos vertimo į lietuvių kalbą dabartinė situacija, lokalės ypatumai ir normos.
  2. Susisteminti svarbiausi lokalizuojamos programinės įrangos terminai bei frazės, rengiami žodynai.
  3. Parengtas informacinių technologijų mokymo modelis mokykloms, kuriama metodinė medžiaga, tiriamos programavimo mokymo galimybės bendrojo lavinimo mokyklose.
  4. Atliekami tyrimai informacinių technologijų, virtualiųjų mokymosi aplinkų panaudojimo, Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis programomis, teikiami pasiūlymai dėl mokyklų aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis programomis tvarkos nustatymo.
  5. Ištirti telekomunikacijų rinkos liberalizavimo ir universaliųjų paslaugų plėtros Lietuvoje klausimai, kurie gali turėti įtakos moksleivių galimybėms naudotis kompiuterių tinklais mokykloje bei namuose.


Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto Informatikos metodologijos skyrius.
Atnaujinta 2014-12-18